Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplama aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Maldaki gizli kusurları bildirirken, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesi uyarınca seçimlik haklarını kullanabilir.
Ayıplı mal iade süresi kaç gün?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması, başvurunun esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.
Ayıptan kimler sorumludur?
KUSUR KAVRAMI Kusur kavramı Tüketiciyi Koruma Kanunu’nda da tanımlanmıştır. Madde 8 de benzer şekilde düzenlenmiştir. Hukukumuza göre, kusur sorumluluğu 219’da çıkarılan Madde ile düzenlenmiştir. Satıcı kusurdan sorumludur.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın sözleşmede belirtilen özelliklere sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Ayıplı mal için nereye başvurulur?
3480 TL ve üzeri değerindeki dosyalar için Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunmalısınız. Arızalı mal durumunda, satın alınan ürünün tarihini ve fiyatını takip etmek ve satan şirketi görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. kullanılır. Belgelerin saklanması gerekir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Satın aldığınız bir ürün bozuk veya arızalı çıktığında ne yaparsınız?
Tüketici hakları, ayıplı, kırık, yırtık, son kullanma tarihi geçmiş, hatalı, kullanılamaz hale gelmiş mal ve hizmetlere (ayıplı mal ve hizmetler) karşı ileri sürülebilir. Tüketici; ayıplı veya bozuk ürünü iade edip parasını alabilir veya ayıplı ürünü iade edip yenisi ile değiştirebilir.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
Araçta bir kusur çok sonra fark edilmişse, derhal satıcıyla irtibata geçilmelidir. -Satıcının hileyle gizlediği ve ağır ihmali olduğu bir kusur varsa, derhal şikayette bulunulmalıdır. -Satıcının kasıtlı olarak bir şeyi gizlediğine dair bir kanıt yoksa veya ağır ihmale dayanmayan bir durum varsa, satıcıya karşı itiraz edilemez.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı mal iade süresi kaç gün?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.