İçeriğe geç

Aldığım Ürün Kusurlu Ne Yapmalı

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcı, ayıplı ürünle ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermezse, satın aldığınız ürünün değerine bağlı olarak haklarınızı tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurabilirsiniz.

Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?

Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

Tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerde bulunur.

Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu bakımdan tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.

Kaç arızada ürün değişir?

Garantili bir cihazda aynı arıza üst üste iki kez veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmekle yükümlüdür. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerinizi yetkili servis merkezlerine tamir ettirmeniz gerekir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?

Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçim özgürlüğü hakkı, duyulma (temsil edilme) hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.

Kusurlu ürünler için hangi birimlere başvurulur?

Başvuru, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Eyalet çapındaki tüketici hakem heyetleri eyalet sınırları içinde, ilçe çapındaki tüketici hakem heyetleri ise ilçe sınırları içinde sorumludur.

Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?

İl Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna yapılan talep diğer tarafa iletilir ve 30 gün içinde yanıtını sunması için davet edilir. Sonuçlar raportörler tarafından bir dosyada özetlenir ve komitenin gündemine alınır.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı değeri ise 104’tür.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Ayıplı mal tespiti nasıl yapılır?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamı ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Üründe bu belirtilen özellikler yoksa veya reklam ve duyuruda yer alan bilgilere uymuyorsa ürün ayıplı sayılır.

Aldığımız bir ürünün hatalı çıkması durumunda ilk önce ne yapmalıyız?

Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde tüketici hakem heyetine başvurulması gerekir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Aldığı bir ürünün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nelere başvurmalıdır?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Ayıplı mal için nereye başvurulur?

Söz konusu uyuşmazlıkların 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi çerçevesinde çözümlenmesi için arabuluculuk kurumu ile tüketici mahkemeleri birer dava açmakla yükümlüdür. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.

Tavsiyeli Bağlantılar: Aracın Ön Tamponu Neresi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino bahcesehir escort beylikduzu escort esenyurt escort istanbul escort atakoy escort esenyurt escort kumburgaz escort esenyurt escort avcılar escort sisli escort travesti escort beylikduzu escort beylikduzu escort beylikduzu escort umraniye escort pendik escort ataşehirescort istanbul escort istanbul escort avcılar escort bursa escort şişli escort ankara escort